Tredje advent och annat skojsigt.

Snacka om att jag har haft en fullspäckad helg.
Inte konstigt att jag knappt kunde hålla mig vaken på matten idag!

I fredags jobbade jag till kl 21.
Ganska drygt, i och med att jag missade innebandyn i Robban.
Dock blev jag klad igen när jag kom hem och möttes av detta:



I lördags sålde jag och min klass hamburgare på Forslundas julmarknad från kl 10 till kl 16. Jag skulle egentligen bara vara där till kl 14 och åka hem med mamma och pappa, men jag stod i kassan, och det var tydligen ingen annan
i min klass som kunde huvudräkning.
Såå, då fick jag snällt stanna kvar till kl 16!

Men det var kul!
Hur mycket folk som helst, och vi tjänade fett mycket
mer pengar än förra året.
Så nu kanske vi tar oss till Kolmården i alla fall. ^^



Efter julmarknaden var det bara hem och äta och duscha, sen bar det iväg på luciavaka i Robban. Pepparkakshusbakning, GH-turnering, poetry-slam, eldshow, samt "hur-många-mariekex-kan-Adde-få-in-i-munnen-samtidigt" var bara några grejer vi roade oss med.

Barefoot Monarchy spelade kl 23, och de var grymma som vanligt.
Efter dem spelade Summoned tide, men det hörde jag inte så mycket av,
eftersom jag KAN ha somnat i en soffa. :P

När de hade spelat klart, alla hade gått hem, och David och dom hade plockat ihop alla sina grejer så väckte de mig, och så gick vi hem till David.
Klockan var typ 2 då, men vi kom inte i säng förrän kl 6. ><



Jag väcktes sedan kl 12 av att Davids suupersöta småbröder sjöng luciasånger utanför min dörr! XD Vi åt sedan frukost, och, tjaa..jag tror jag måste
göra något åt Davids matvanor.
Han åt alltså fil+jordgubbsyoghurt+jordgubbssylt+Cocopuffs+Kalaspuffar.
(Tjock?)

Klockan 16 var Mellbergs bjudna på middag hos oss.
Dock var jag och David så slitna att vi var lite lagom osociala hela kvällen.
Men det var mys! Varken Ingrid eller Ester hade ju varit hos oss tidigare, så det var väl på tiden. ^^

När de hade åkt satte jag mig med mitt Etologiarbete som skulle vara inlämnat förra veckan och som vi har haft 10 veckor på oss att göra klart.
Klockan 23.36 skickade jag in mitt arbete.

Tidsoptimist?
Jag?
Nej, VAR har du fått det ifrån?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim