Sportlovsläger i Bygdsiljum.

Efter tre dagar i Bygdsiljum med 21 mellanstadiebarn kan jag utan att överdriva säga att jag var lite..mör. :P Dock så var det väldigt roligt, och jag gör gärna om det! Det var ju faktiskt första gången jag var lägerledare.

Första kvällen när alla satt och pysslade så kom Albin Olsson på den brillianta idén att måla av oss ledare på ballonger och..tja..hänga dem uppochner i taket. :P

Såhär makabert såg det ut.

Vi hade även ansiktsmålning, och man kan väl säga att vissa var mer.. seriösa än andra.

Saun med färg i hela ansiktet.

Sedan var det dags för barnen att få köpa godis. Det är ju typ det roligaste med att vara på läger. Dock så stängde ICA klockan tre, och eftersom lägret började klockan fem så skulle de ju inte hinna handla (trodde dem). Men räds icket! Vi ledare kom med en lösning som innebar att VI åkte och handlade innan ICA stängde. Sedan gjorde vi en enkel lite kiosk i lägergården som barnen fick handla från istället. En klar succé! ^^



Tja, vad gjorde vi mer på lägret..? Vi åkte slalom ofc (första gången på tre år för min del, så ja, barnen skrattade åt mig.). Sen roade sig de underbara små barnen med helt sjuka saker som att RITA, SPELA "FINNS I SJÖN" OCH LÖSA "RUBIX KUB"! Jag menar hallå, ofta dagens ungdomar tycler att sånt är kul?!" :S Ja tydligen..


"Finns i sjön". Vem vinner? ^^


Albin försöker förgäves lära Martin hur en "Rubix kub" ska lösas.



Kommentarer
Postat av: stina

men vad roligt att vara lägerledare. vi får hänga upp sådana balonger i vårat klassrum. pax för att rita carola :P

2009-03-08 @ 14:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim