Eureka!!

Jag har det!
Vääärldens smartaste lösning på familjen Israelssons *I-lands problem!

*Två stycken "David:ar" i släkten.
(min ingifta farbror och min pojkvän)

Tro mig- det ÄR ett problem!
En konversation mellan mig och mamma för några dagar sedan lät t.ex. såhär:

Mamma: På lördag ska vi ju fira David.
Jag: Jo jag vet. Vet David om det eller?
Mamma: Ööh..det vet jag inte. Är han bjuden?
Jag: Ja det hoppas jag. Det är ju liksom honom vi ska fira..?
Mamma: Jaha du menar DEN David. Jo han vet om det.
Men kommer David dit eller?
Jag: JA MEN HAN FYLLER JU ÅR, KLART HAN KOMMER DIT!
Mamma: Nej men inte han, DIN David!

Jaha. Okej.

Hur som helst så har jag alltså en lösning på vårt lilla dilemma.
Från och med nu så får min kära farbror heta "Dååviid"
(läses med Göteborgsdialekt, då blir det mer logiskt)
och MIN David får helt enkelt heta "David"
(läses med Ångermanlandsdialekt)
(hur 17 man nu pratar i Ångermanland)

Sounds good, ey?

Kommentarer
Postat av: sara

snygg bloggen blivit!

2009-10-30 @ 18:37:03
Postat av: Mikaela

Tack, Sandra har gjort den ^^ Den är så "jag" som den kan bli! Lilaa! :D

2009-10-30 @ 18:45:53
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Adde

Jag pratade med din David i telefon sen på kvällen ooooo

2009-11-01 @ 14:16:34
URL: http://storiesofaboy.blogg.se/
Postat av: davids fru!!!!

Öuhm...vem var först eg?? Rätt ska vara rätt!

2009-11-03 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim