Same old song and dance.

Rutiner.
Samma sak dag ut och dag in.

När jag kom till skolan kom jag på mig själv med att
undra om jag hade borstat tänderna imorse.
(för er som undrar, ja det gjorde jag)

När vi hade Kretslopp satt jag och funderade på
ifall vi hade ätit lunch eller om vi skulle göra det.
Jag kunde ärligt talat inte minnas det!

Det känns som jag har fastnat i ett mönster.
Att allt jag gör sker per automatik.

Kliva upp. Duscha. Klä på mig. Äta frukost. Borsta tänderna.
Åka buss. Sitta på skolan. Lyssna. Läsa. Anteckna.
Åka buss. Jobba. Gå hem. Plugga.
In med informationen --prov-- ut med informationen.


Stress.


Press.

Less.


Så ser min vardag ut.
I ett ändlöst kretslopp.

Snart vet jag inte var jag ska ta vägen.
Men det spelar kanske ingen roll.

Dom säger ju att det var bättre förr.
Då kanske det blir bättre sen också.

Eller?


Kommentarer
Postat av: Anders

I feel ya sistah! Det blir garanterat fett mycket bättre i himlen anyways. Jag är taggad.

2009-10-20 @ 19:45:38
URL: http://akvedukt.blogg.se/
Postat av: Adde

Men softa lite ibland! Som jag! Lärde jag dej inget på över ett år!?

2009-10-21 @ 19:37:43
URL: http://storiesofaboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim