Blås-katarr.

Seriöst.

Det känns som att hela världen har fått blås-katarr.
Ja, se nu menar jag inte den vanliga sortens blåskatarr
då det gör ont att pinka, utan den sorten då man inte kan tänka på att/prata om att/göra annat än att spela BLÅSINSTRUMENT.
För alla gör verkligen det just nu!

Det började när den nya mässingorkestern* startade
(*also known as "Blåsljud").
Då slet folk fram sina trumpeter och valthorn från höger och vänster, dammade av sina klarinetter och putsade upp sina tvärflöjtar som legat instängda i en garderob i sådär en 10-50 år.

Man skulle nog kunna kalla det en epidemi.

Och inte ens jag har undgått den!
Jag är dock inte med i kören, men i lördags när jag
hade tråkigt efter att ha pluggat i sexton timmar (typ), så tog jag
fram Sandras gamla tvärflöjt. Och spelade. Helt allvarligt.
Då insåg jag det..

Jag har blåskatarr.
AND I LOVE IT!!

Puh, sådär. Nu är det sagt.
Om ni ursäktar mig så ska jag gå hem och öva skalor.




Kommentarer
Postat av: Gurvas

Jag betvivlar hårt att du övade skalor :P

2010-10-18 @ 19:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim