En dag på Umeå flygplats.

Förra några veckor sedan hade vi en lektion som heter
"Hundens fostran och utbildning". Vi fick då göra en liten
utflykt till Umeå flygplats, där de utbildar räddningshundar!

Här kommer ett bildregn från dagen:


Vi fick snygga, röda kläder.




Vi testade att gå med hundarna på ostadigt underlag.


Jag och Dumle.




Ulf visade hur man skulle gå med hunden uppför en brant trappa.


Johanna och Elsa testade också.


Fika!


Vissa av oss hade även med oss eget fika.
Johanna hade t.ex. en macka med..tjaa..kan man kalla't sallad,
eller bara grönt salladsliknande papper?


Lissan var klad!


Ulf skickar in sin hund Dumle i ett gångsystem under rasmassorna.
Jag testade att krypa där under.
Kolsvart och klaustrofobiskt= det bästa jag vet. Inte.
Trots det var det hur kul som helst!!


En stolt Micka klarade av att ta sig ut.

Vi fick även prova gömma oss under rasmassorna i korta tunnlar.
Jag var en av dem som gömde sig, sen fick Dumle leta efter mig.
Och han hittade mig, som tur var!

Det var en sjukt roligt dag, och jag gör gärna om det! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim