Life got in the way.

Igår hände något som fick mig att vakna.
Vakna ur den dvala av förnekelse som jag befunnit mig i de
senaste månaderna- ja nästan sedan jag började sista året på gymnasiet.
Förnekelsen över att saker och ting kommer att förändras efter studenten.

"Allt kommer fortsätta vara som vanligt"
"Inget kommer att förändras"
"Ingen kommer försvinna"


Nu vet jag att det inte är sant.
Inget kommer fortsätta vara som vanligt.
Allt kommer att förändras.
Folk kommer visst att försvinna.

Folk som man knappt känner.
Vänner som betyder hela världen för en.
Personer som man aldrig trodde att man skulle behöva leva utan.

Verkligheten slog mig i ansiktet igår,
och jag hann inte ducka.

Nu finns det ingen återvändo längre,
för vem kan egentligen påverka livets gång?
Det är som det är, och det finns inget jag kan göra åt det.

Just accept it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim