Tävlingen är avslutad!

Eller ja, "tävling och tävling".
För ett tag sedan publicerade jag detta inlägg
med fyra frågor som man skulle svara på.

Priset för flest rätt svar var oändlig ära och framgång.
Eftersom jag bara har fått in två svar från Adde och Gustav
(ni andra suger) så tänkte jag nu dra en vinnare!

Fråga 1: Vem är tjockast av mig och David?
Adde:
Du.
Gustav: Du innehåller mer kroppsfett, eftersom David inte har så
mycket och du har bröst. Men David har nog en tjockare livsstil!

Rätt svar:
Denna poäng måste jag nästan ge till Gustav, på
grund av en utförlig och genomtänkt motivering. OCH på grund
av att jag faktiskt skrev i ledtråden att det inte var jag. Såå..fail på du Adde.

Fråga 2: Kan det vara så att dessa vackra flickor möjligtvis är släkt,
eller råkar de bara vara väldigt lika?

Adde: Ja, men inte på nära håll. Sjumeningar faktiskt.
Gustav: Det är en mor och hennes dotter.

Rätt svar:
Gustav tar här ännu en poäng, eftersom han var närmast.
Flickorna på bilden är dock syskon, men eftersom de båda är väldigt
lika deras fina mamma Ingrid så skulle även detta kunna stämma.

Fråga 3: Vad försöker syskonen Mellberg gestalta
med hjälp av Ahlgrens bilar på denna bild?

Adde: Situationen som varit i Egypten
Gustav: De försöker gestalta meningen med livet, men misslyckas.

Rätt svar:
De försökte (med hjälp av att använda Ahlgréns bilar
som taktstreck, trummande och "pi de li, pi de li":ande)
att räkna ut hur det skulle låta om man spelade i tretakt och fyrtakt samtidigt.
Typiskt Mellbergare. Så här kan jag nog inte ge någon av er poäng..!

Fråga 4: Hur sjukt stora fötter har David egentligen?
Adde: Ungefär som en havsabborre.
Gustav: David har ca 1,3 storlekar mindre än det ser ut som i finskor.
Trust me, I know the feeling.

Rätt svar:
Eftersom en havsaborre kan bli upp till en meter kan
jag nog inte ge Adde rätt för det svaret. Gustavs svar var för mig något
oklart, men jag kan tänka mig att det stämmer. Såå..en halv poäng kan du få!
David har hur som helst storlek 46 på sina finskor. :P

And the winner is...*trumvirvel*...GUSTAAAAAAV!!!
Jag skickar din oändliga ära och framgång på posten.
Du kan hämta ut det nästa torsdag.
(Ta med legitimation)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim