Älska 365 dagar om året istället.

Igår var det tydligen Alla hjärtans dag.
Jag skriver "tydligen" för att jag förmodligen inte
hade kommit ihåg det om jag inte hade fått ett
chokladhjärta av Nettan i skolan igår morse..!
Jag lade inte ner så mycket energi på att komma ihåg det dock.

Jag förstår inte riktigt varför man ska fokusera
all sin kärlek på en enda dag, istället för att sprida ut
den över hela året! Kan man inte få vara söt och kärleksfull
och ge presenter till varandra när som helst, för att visa hur mycket
man älskar den andre? Nej, vi måste alla göra det på SAMMA DAG!

Nu tycker kanske ni som följt min blogg ett tag att jag är en hycklare,
för förra året så firade faktiskt jag och David Alla hjärtans dag,
med presenter och choklad och mys och hela köret.

Men då hade vi ärligt talat inte delat våra åsikter
om denna dag, och tog därför för givet att det var något
som den andre ville. Och visst- nog hade vi en mysig dag, men
det kändes ändå..konstlat på något sätt.
Vi var söta och gav presenter till varandra för att någon har bestämt att
man ska göra det på denna dag- för att det förväntades av oss.

I år pratade vi däremot med varandra innan, och
kom fram till att vi var av samma åsikt:
Alla hjärtans dag är en kommersiell tramsdag, och ett sätt
för affärerna att utnyttja människors överdrivna konsumtionsbehov.
Vi valde därför att inte uppmärksamma dagen överhuvud taget i år.

Alla hjärtans dag borde inte vara en "en-gång-per-år"-företeelse.
ALLA dagar borde vara Alla hjärtans dag!



OBS! Detta är min personliga åsikt, och är ni inte överrens
med mig och mitt resonemang så är det självklart helt okej.

Jag respekterar er som firar Alla hjärtans dag, och är inte
ute efter att Ni alla ska sluta med det bara för att jag har gjort det.

Kommentarer
Postat av: Gustavs

Å andra sidan, kan man ju umgås på den dagen också!

2011-02-18 @ 10:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim