Kolmården, dag 2.

Igår morse vaknade jag med "The period-pain from hell".
Jag hade så ont att jag inte fick i mig någon frukost, men
jag pallrade mig ändå iväg till "välkomstseminariet".
Efteråt var det ett seminarium om..ja..nåt som har med djur att göra.
(Honestly, I don't remember. Awkwaaard..)





Efter det gick vi ut i parken.




Där fick vi se och höra om olika djur, bl.a. dessa snöleoparder.


Vi gick sedan vidare till "Marine world".


Där bodde bl.a dena krabat, tillsammans med
Sjöbjörnar och några Humboltpingviner!


Men detta var ändå dagens höjdpunkt..


DELFINARIET! Sjukt awesome var det!
Lite svårt att få några bra bilder dock.


På tillbakavägen passerade vi en tiger som låg och chillade.

Efter lunchen skulle vi sedan besöka rovfåglarna och "Savann-delen",
men då hade jag så ont att jag var tvungen att ligga hemma och kvida
i min ensamhet ett tag tills de andra kom tillbaks.
Då var det dags för två föreläsningar till- en om ID-märkning
och journalföring, och en om vargars beteende.

Efter föreläsningarna snyggade vi till oss och åkte in till
Norrköping för att äta middag på en Chinarestaurang.


Jag och Tina.


Fler bordsgrannar.
(Lissan satt också med oss, men jag fick bara dåliga
överexponerade bilder på henne. Så ni får föreställa
er att hon sitter bredvid Tina!)


Min mat- kycklingfilé med cashewnötter. Gött.


Och till efterrätt- glass med chokladsås och grädde!
Och en liten pinne. Icket att förglömma.


Väl hemma igen drog vi med oss hela klassen i en omgång
"Stad, land och vatten". Sedan satt vi uppe och babblade tills klockan ett.


Jag höll mig vaken så länge tack vare detta..!
Men grymt trevligt hade vi också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim