Vad kvinnan vill ha, del 2.

I det förra inlägget jag skrev så tog jag upp några fysiska
egenskaper som gör att jag kan få upp ögonen för en kille.

Men det finns såklart även andra egenskaper
(personlighet, talanger osv) som kan göra
att jag intresserar mig för någon.

Att jag tycker om musikaliska killar har jag nämnt tidigare.
Men jag har märkt att det finns en annan grupp av
killar som jag tydligen inte heller kan hålla mig borta ifrån.

Nämligen nördar.

Många uppfattar benämningen "Nörd" som något
negativt- det gör inte jag. Jag är av den uppfattningen
att en nörd är en person som är otroligt bra på något.
Det finns två kategorier av nördar:
  1. "The Braniacs"- dessa killar är fruktansvärt smarta,
    och kommer t.ex ihåg sådant som man lärde sig i högstadiet
    (vem gör det liksom?). De är inga killar som man
    skulle vilja möta i Jeopardy direkt.
  1. "The Gamers"- dessa killar kan såklart också vara väldigt
    smarta, men har valt att fokusera på annat än Matte E- nämligen
    TV-/och dataspel. Och hey, det är väl inget fel med det.
    Alla har vi våra olika intressen.
Jag vet inte vad det är för makt de här killarna har över mig,
men något är det i alla fall. Sjukt intressant.

Och jag är alldeles förträffligt glad för den nörd jag fick i slutändan! ♥


Kommentarer
Postat av: David

Du är söt. :)

2011-12-02 @ 08:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim