"Du-och-jag"-dag.

Igår hade jag och min vän Andreas ännu en
"Du-och-jag"-dag, som han så fint kallar det.

Idag åker han till Grekland och blir borta i
tre veckor nämligen, innan han ska flytta
ner till Lund för att studera. I fem år.

Därför ville vi hinna umgås en dag
bara vi två innan han skulle åka.


Vi började med att besöka en loppis som
ligger in bit ifrår vårt hus. Där fyndade Andreas
saker som han kan ha när han "Lajvar"- bl.a detta bälte.
(Ja, han gör sånt. Men jag gillar honom ändå. ;P)


Jag tyckte han skulle köpa dessa och
föreställa en blind lajvare istället.
Han gick inte med på det.


Sedan gick vi runt en sväng i metropolen Bygdeå.
Andreas såg en fet björk, och bestämde sig
för att klättra upp i den. Bara lite random sådär.


"Hur kommer man ner då?"


Efter det gick vi hem och fikade.
"Ät inte för mycket, det är snart middag" sa mamma.
"Neeeeeejdå!", sa vi.


Det är för övrigt helt omöjligt att få en bild
på Andreas där han inte blundar. Helt sjukt!


Efter middagen spelade vi spel.
Andreas tyckte dock det var roligare att
skjuta de andra medspelarnas spelpjäser.


Kvällen avslutades med kladdkaka, grädde, färska
jordgubbar och filmen "Fantomen på operan".

En bra "Du-och-jag"-dag med andra ord!



We'll be miles apart
I'll keep you deep inside
You're always in my heart
A new life to start
You may be leaving
But you're always in my heart

Kommentarer
Postat av: Ellen

"Du-och-jag"-dag, vad gulligt!

2011-07-18 @ 12:44:26
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim