Dirty dancing.

Igår var den roligaste dagen hittills under nollningen. Under eftermiddagen var det dansträning i Porsöhallen. Jag trodde inte alls att det skulle vara så många där, men vi tog upp hela hallen! Extra roligt var att det var ungefär lika många tjejer som killar. Jag blev sjukt chockad faktiskt. Men jag är inte van att killar dansar frivilligt. :P
 
Vi gick igenom grunderna i både bugg och foxtrot. Det kändes bra att få friska upp minnet lite, eftersom jag inte har dansat det sedan jag gick i högstadiet. På kvällen gick sedan jag och en klasskompis till ett event på skolan som kallades "Dirty dancing" (trots att det inte var dirty överhuvudtaget, bara vanlig pardans). Det var nästan lika mycket folk där med, som buggade loss och foxtrot...ade..(?) till ett liveband som spelade hela kvällen.
 
Jag kommer inte ihåg sist jag dansade så mycket och länge (nästan konstant i 3,5 timma), och hade så sjuuuukt roligt! Jag och Victoria (klasskompisen) blev så inspirerade att vi anmälde oss till en buggkurs som startar nu på tisdag. Det ska bli spännande!
 
Blev dock inspirerad att se min favoritfilm igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim