Middagsgäster.

Ikväll var min syster och hennes fästman här på middag. Det fick mig att inse hur lik jag är min mor. När jag bodde hemma och vi skulle få middagsgäster brukade jag klaga på att hon alltid envisades med att bjuda på saker hon aldrig hade lagat förut, eftersom jag ansåg att det bara stressade upp henne i onödan.
 
Men vad tror ni då att jag gör när vi får gäster för första gången? Jo, jag ställer mig och gör en köttfärspaj och en vit chokladkladdkaka till efterrätt som jag ALDRIG har gjort förut. Det där med att kasta sten i glashus alltså..! Var nådigt orolig att det inte skulle gå att äta, men ingen behövde åka ambulans härifrån, så jag tar det som ett gott tecken.
 
Jag fick ingen bra bild på gästerna, men däremot på efterrätten (prioriteringar liksom). Receptet hittade jag på den här bloggen. Riktigt gott, men ovanligt!
 

Kommentarer
Postat av: MMM

Var det tanken att länken "den här bloggen" skulle vara så grå att det snarare stod att du hittat på receptet, eller var det bara en finurlig slump? /MMM

Svar: Man kan ju tro att jag är så smart, men icket! Jag kan inte ändra vilken färg mina länkar får..:P
Mikaela Israelsson

2012-12-18 @ 22:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim