Frieriet, del 1.

Då var det gjort.
Den 18 mars 2012 förlovade vi oss- jag och David.
Jag vet att många av er är nyfikna på att veta
hur det gick till, så här har ni halva storyn!
(Det kommer en del 2 också)

I helgen har David varit med min far och bror
på ett s.k ”Skotersafari” i Sorsele/Ammarnäs.
När de var påväg hem igår så smsade David mig
och sa att han tyckte att vi borde fira när han kom
hem, i och med att det var vår 2,5-årsdag.

”Visst” sa jag. ”Vad ska vi då hitta på?”
”Picknick! Med marschaller och renskinn!” föreslog David.
Tydligen skrev han även: ”Jag vet ett place! ;)”, men
det missade jag helt! Jag återkommer till det lite senare.

Hur som helst- jag började förbereda vår picknick
genom att plocka fram lite fika och koka varm choklad.
När David sa att de snart var hemma så gick jag ut på
baksidan och bredde ut några renskinn i snön,
tände några marschaller och smsade till David att
han skulle gå direkt till baksidan när han var hemma.

”Baksidan?” undrade han.
”Ja? Jag har fixat allt!” skrev jag tillbaks.
”Men jaha..okej. Men då får vi ha picknick på
mitt ställe sen! :P” fick jag till svar.

Jag frågade om jag hade klantat mig,
och sa att jag inte hade fattat att han hade
planerat att åka till något särskilt ställe.
”Jag skrev faktiskt att jag skulle välja plats. :P”
svarade han. ”Men det går nog bra ändå!”

När han väl kom hem så satt jag på baksidan
och väntade på honom. Vi fikade och berättade
för varandra vad vi hade gjort de senaste dagarna,
och hade det allmänt mysigt. Plötsligt säger
David att han måste gå och hämta sin mössa.
Han försvinner, och blir borta mycket längre än han borde.

(fortsättning följer..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim