Ringarna.

Ringen jag fick (men även Davids ring)
valde vi ut för nästan ett år sedan.

Vi hade gått runt i 4-5 olika juvelbutiker
och testat olika storlekar och modeller,
men det slutade ändå med att vi bestämde
oss för att beställa dem från Internet.

Dels för att det skulle bli typ hälften så dyrt,
och dels för att butikerna vi besökt inte hade
ringar i det material vi (=läs jag) ville ha.

Materialet heter "palladium", och är en ganska sällsynt metall.
Den är glansig och silvervit, och har liknande egenskaper
och utseende som platina. Platina är dock mer än dubbelt så dyrt.
Palladium står emot korrosion, och missfärgas inte och oxideras
inte av syret i luften som det billigare alternativet silver gör.

Vi beställde dock inga ringar där och då, utan det
ville David göra själv när det "började närma sig".

Min ring är 3 mm bred, och Davids 4 mm.
Inuti båda ringarna står det "Jag är din pusselbit".
Det är ett uttryck som summerar vårt förhållande ganska bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim