Rabarberpaj(asar).

Igår var det jag och Sandra som stod för fikat till vår traditionsenliga Greys Anatomy-kväll hos faster Pia. Hon hade bett oss baka en rabarberpaj vilket, för tillfället, inte lät så svårt. Men tji fick vi.
  • Först och främst hade vi problem att hitta en vanlig kokbok i Pias nyrenoverade kök.
  • Efter det kunde vi inte bestämma oss för om vi skulle göra en smuldeg eller en vanlig pajdeg. Det blev båda.
  • Sedan blev det bara allmänt kaos när vi skulle börja baka, för ingen av oss hade koll på hur eller vad vi skulle göra. Jag sa något roligt- Sandra bröt ihop.
    Sandra sa något roligt- jag bröt ihop. Jag sa något som inte alls var roligt- Sandra bröt ihop igen.
    (Jag tror inte Sandras pojkvän Alexander (som bevittnade kaoset)
    vet vad han har gett sig in i.)
  • Det hela blev ännu roligare i och med att vi bara hade 30 minuter på oss för att inte missa början av Greys, och pajen skulle ta 35 minuter att göra! :O
But, we made it, and here's the result:


Ingridienser:
Smör
Socker
Mjöl
Socker
Sirap
Socker
Rabarber
Socker
Potatismjöl
Socker
Majsstärkelse
Socker

Vi tänjde liiite på receptet dock..

Kommentarer
Postat av: SötAdde

Haha! Om man läser varannat ord i receptet står de ju bara Socker :D

2009-04-02 @ 14:53:48
URL: http://tehadde.blogg.se/
Postat av: sandran

alltså... Adde...

2009-04-02 @ 19:56:00
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: Faster P

Åh..sötnosar! Ni var så gulliga o pajen var ju jätte god! (kan det bero på socker mängden?)

Det är så roligt att ha er hos oss o höra er "bryta ihop" o fnissa! Love it! <3

Kan inte ni flytta hit? ..ja.. ok då Alexander, du får också flytta hit. Annars blir väl S odräglig! ;) puuusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim