118 118.

På bussen hem från skolan idag bestämde jag och Nisse oss för att fördriva tiden med att göra något roligt. Så vi skickade sms till 118 118, för att sätta deras
"vi-svarar-på-alla-dina-frågor"-löfte på prov.
Det resulterade i detta:

Mikaela frågar:
"Måste siamesiska tvillingar betala för en eller två personer när de åker buss?" (Jag har seriöst ALLTID undrat det!)

118 118 svarar:
"Alla siamesiska tvillingar ser olika ut och delar olika mycket på kroppen. Men det är oftast två stycken olika personer så självklart betalar dom för båda två. Hälsningar 118 118."

Mikaela frågar:
"Vad heter min nuvarande pojkvän?"

118 118 svarar:
"David. Detta är statistiskt sannorlikt, och blir ännu mer självklart när man tittar på betydelsen; "Den älskade"! Killar som heter David brukar i allmänhet vara synnerligen trevliga och se väldigt bra ut, så det måste väl vara så han heter? Hälsningar 118 118." (Personligen tycker jag att dom failade lite där, men whatever. Det var ändå kul. :P Det tyckte dock inte Adde. Undrar varför..)

Nils frågar:
"Vad heter min nuvarande nog nuvarande flickvän?" (Well, they got the point. :P)

118 118 svarar:
"Sofia. Detta är statistiskt troligt, och även sannorlikt då detta namn blev framröstat som Sveriges vackraste flicknamn av Aftonbladets läsare 2001. Du är lyckligt lottad då Sofia enligt namnbetydelsen är "vis och klok", och säkert en riktig pärla! Hälsningar 118 118." (Detta var 118 118:s första miss, eftersom Nisses flickvän faktiskt heter Emelie.)

Nils frågar:
"Men hon heter inte Sofia! Gissa igen?"

118 118 svarar:
"Då säger vi Rebecka som betyder "bunden", "att knyta" eller "fängslande". Du är säkert bunden till din flickvän och tycker att hon är riktigt fängslande! Hälsningar 118 118." (Strike two. :P)

Nils frågar:
"Jag ska ge dig en ledtråd, hon börjar på "E". Sen en till sak; hur många amerikaner krävs det för att skapa en ketchupflaska?"

118 118 svarar:
"Då gissar vi på Eva, Elisabet eller Elin som är de vanligaste tjejnamnen på "E" i din hemkommun! Vi tror på att det räcker med tre amerikaner för att skapa en ketchupflaska. Hälsningar 118 118." (Strike threeeee!)

Nils ger upp (36 kronor fattigare. :P)


Jag har alltid roligt med den pojken. Han är som skojsig. ^^



Kommentarer
Postat av: David

Jag heter ju David... lol det var fult av dom!

2009-03-01 @ 13:46:16
Postat av: David

Mikaela frågar:

"Vad heter min nuvarande pojkvän?"



118 118 svarar:

"David. Detta är statistiskt sannorlikt, och blir ännu mer självklart när man tittar på betydelsen; "Den älskade"! Killar som heter David brukar i allmänhet vara synnerligen trevliga och se väldigt bra ut, så det måste väl vara så han heter? Hälsningar 118 118."



:P

2009-10-06 @ 10:35:27
Postat av: lol

Mikaela frågar:

"Vad heter min nuvarande pojkvän?"



118 118 svarar:

"David. Detta är statistiskt sannorlikt, och blir ännu mer självklart när man tittar på betydelsen; "Den älskade"! Killar som heter David brukar i allmänhet vara synnerligen trevliga och se väldigt bra ut, så det måste väl vara så han heter? Hälsningar 118 118." (Personligen tycker jag att dom failade lite där, men whatever. Det var ändå kul. :P Det tyckte dock inte Adde. Undrar varför..)

2009-10-09 @ 17:58:47
Postat av: Ellen

Erkänn, det var 118 118 som gjorde att du blev tillsammans med David!?

2009-10-13 @ 19:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim