Praktiken, dag 15.

Morgonen var ganska lugn.
Jag fick hjälpa till att hålla i en hund som skulle få en kanyl insatt,
och sedan fick jag assisera en veterinär som hade fått in en katt med ögonproblem. Den hade troligtvis sprungit in i något och på så vis repat hornhinnan. Hon kollade i ögat med ett speciellt mikroskop för att se om det var ett fel som hon kunde åtgärda, men det kunde hon tydligen inte.
Därför remitterade hon katten till ett större djursjukhus.

Senare fick jag "sitta barnvakt" åt en hund som låg på dropp inne i smittstallet.
Hon vek frambenet hela tiden så att droppet slutade rinna, så min uppgift
blev helt enkelt att sitta med henne i hennes bur (en stor golvbur, inte nån
liten transportbur i plast) och hålla ut hennes arm så att droppet
kunde ta sig in i kroppen utan problem.

Där satt jag sedan resten av dagen.
Det var väldigt mycket dropp hon skulle få i sig..

Jag fick även gå ut och rasta henne några gånger, samt
försöka samla ihop urin- och träckprov som skulle skickas på analys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim