Praktiken, dag 21.

Idag var min sista dag hos Distriktsveterinärerna i Vännäs.
Jag fick assistera vid tandslipning av tre olika hundar,
samt hjälpa assistenterna att medicinera olika djur.

På eftermiddagen kom det in en katt som gick väldigt vingligt, och som
lutade huvudet åt sidan när den gick. Det visade sig att den hade spräckt en
trumhinna, och att det var anledningen till att den betedde sig så konstigt.

Jag fick även hjälpa till att röntga en hund.

Det har varit fem spännande veckor, och jag har lärt mig massor!
Alla har varit väldigt snälla och hjälpsamma, vilket har varit skönt.
Jag kan verkligen rekommendera andra som är intresserade av djur och
djursjukvård att söka en praktikplats där!

Det är värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim