you never know what you've got until it's gone.

"Jag längtade efter varenda dag i resten av mitt liv
för jag visste att du skulle vara där.
"

Just i denna stund sitter jag och läser en blogg
tillhörande en tjej vars pojkvän gick bort i höstas.
I veckor och månader har hon skrivit ett inlägg nästan varje dag.
Alla handlar om honom.

Om saknaden, om smärtan, om ilskan, om förnekelsen och besvikelsen.
Om allt de fick göra och allt de hade sett fram emot.
Om allt han aldrig skulle få uppleva.
Om allt DOM aldrig skulle få uppleva..

Det går inte att läsa utan att bli påverkad- utan att bli uppriven.
Ingen hade kunnat förutse det.
Inte han, inte hon, inte någon.

Det är det som skrämmer mig.

Det är när döden kommer så nära inpå som man
verkligen börjar reflektera över sitt eget liv.
Jag tänker på allt och alla i min närhet.
Jag tänker på min familj, mina vänner, på David..♥

Om något sådant hände någon av dem så vet jag
ärligt talat inte hur jag skulle reagera.
Jag vill inte ens tänka tanken.

Livet är flyktigt.
Döden är abrupt.


Så mycket vet jag i alla fall.
Därför försöker jag att varje dag vara tacksam för allt jag har.
Även fast det är svårt ibland.
Det är så mycket lättare att vara otacksam över allt man inte har.
Och det suger.



Kommentarer
Postat av: sandran

åh. så sant. och vad heter bloggen?

2010-03-16 @ 08:38:25
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: David

Älskar dig. <3

2010-03-16 @ 14:21:58
Postat av: Robin

Jag tycker att det känns skönt att inte behöva frukta döden. Att inte känna att allt slutar där.

Däremot är det otroligt jobbigt när jag tänker på alla dem som inte har ett hopp, alla som inte möts igen i livet efter detta.

Tack Jesus att du dog i mitt ställe, jag hoppas och ber att alla andra ska få veta att du dog för dem med.

2010-03-16 @ 15:34:22
URL: http://mestbarastrunt.blogspot.com/
Postat av: Anders

Sv: Nej hon ser snäll ut, jag vill nästan krama henne! Hon ser snäll ut i trailern också!

2010-03-16 @ 22:44:16
URL: http://ungeherrlarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim