Praktiken, dag 1.

Detta inlägg skulle jag egentligen posta igår, men jag glömde. :P
Håll till godo med att det kommer en dag i efterskott istället.

"Idag var alltså min första dag på Vännäs veterinärstation.
Dagen började väl inte så bra som jag hade hoppats.
Jag missade nämligen bussen, eftersom jag trodde att den stannade
vid Umedalen (jag sover hos min fasters pojkvän som bor där).
Så då fick Petra (min faster) skjutsa dit mig istället.
Tur det löste sig i alla fall!

När jag kom dit så träffade jag min handledare, och
hon visade mig runt på kliniken. Det var mindre än jag trodde
att det skulle vara, men det kanske är lika bra.
Mindre plats att gå vilse på liksom..:P

Hon visade mig sedan hur man skulle packa in instrument
som skulle steriliseras i en så kallad Autoklav, dvs en maskin
som steriliserar tyger, metall, plast, glas mm med hjälp av tryck.

Under förmiddagen fick jag sedan tvätta, städa, diska,
packa upp foder, förpacka och autoklavera.
På eftermiddagen började det komma i lite djur,
så då fick jag hjälpa till att hålla i djuren under olika ingrepp,
förbereda djuren för ingreppen (raka, tvätta sår osv).

Fem minuter innan jag slutade så bad en av
veterinärassistenterna mig att komma och hålla koll
på en hund som var nersövd inne i röntgenrummet.
Den hade HD-röntgats redan, och när hon kom tillbaks skulle
den även ED-röntgas, så då fick jag hjälpa till.

Jag hann alltså med ganska mycket på min första dag!
Det var sjukt roligt, och alla är så snälla och hjälpsamma
att man inte kan göra annat än att trivas.
Jag tror att detta kommer bli fem spännande veckor. ^^"


Jag var klad i mina fina "scrubs"! ^^


Måste bara visa vad jag hade med mig i matlådan till lunch.
Märks det att jag bor hos en kock? :P

Kommentarer
Postat av: Ylwa

Si du se bra du passe i rocken!Tur att du få äta lite annat än pannkaka o makaroner:)Såg gott ut!

2010-05-04 @ 19:40:12
Postat av: Ellenpellen

Åh vad roligt med scrubs! XP

Jag är nog lite udda, tycker det är roligt med arbetsbyxor också :P

Men vad kul att du trivs!

2010-05-04 @ 19:43:17
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/
Postat av: sandran

meneeeeeeeeeeeeeeeeh. vill också ha Mehrzad.

2010-05-04 @ 22:30:35
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim