Praktiken, dag 5.

Förmiddagen var lugn, och flöt på ungefär som vanligt med
städning, tvättning, autoklavering osv osv.

På eftermiddagen kom det in en hund som hade en tand som behövde
avlägsnas, eftersom den nästan var nästan helt lös efter ett slagsmål med
en annan hund. Dessutom hade den en böld på en annan tand
som vi brände bort med hjälp av en upphettad ståltrådsögla.

Det kom sedan in en annan hund som skulle få analsäckarna tömda, så
då hjälpte jag till att hålla i hunden,
(som gärna ville springa därifrån av någon konstig anledning).
Medan veterinären gjorde det så passade vi på att
rensa öronen på den, eftersom det inte verkade ha gjorts på ett tag.

Vid slutet av dagen hjälpte jag en av assistenterna att lägga om ett tassbandage på en hund som hade varit där tidigare i veckan. Den hade brytit benet, och blivit opererad på en klinik nånstans i södra Sverige. De hade satt in en metallskena i benet, och skruvarna som de hade satt fast den med hade trängt ut genom huden i benet vid armgbågs- och knäleden. Såren var inte vackra, så därför var vi tvungna att lägga om dem
idag, samt i flera dagar framöver.


Dagens outfit.


Blev en riktig praktikant när jag fick min alldeles egna namnskylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim