Söndagsnöjet.

Igår ville pappa absolut spela "Pentago".
Det är som luffarschack där man ska få fem i rad, men
varje gång man lägger ner en kula måste man vrida en av
brickorna på spelplanen ett kvarts varv (mycket krångligt, I know).

Grejen med pappa är att när han spelar spel så är det inte på skoj.
Det är blodigt allvar. Därför brukar jag försöka undvika att spela
mot honom i den mån det går. Igår kom jag inte undan dock, utan
tvingades att köra en match mot honom. Självklart förlorade jag.
Dock så skyller jag på att jag varken försökte mitt bästa
eller hade någon speciell strategi. Eller joo, typ:
"En kula här, en kula där, åh vilket fint mönster det blev!"

David däremot hade inte riktigt samma inställning.
Han var fokuserad.
Och vann!

Om det var ett smart drag att spöa svärfar i
strategispel lär dock förbli en fråga..


Fokus på hög nivå.


Jag tyckte det var roligare att fota spelplanen
än att spela. Makro in my ♥.

Kommentarer
Postat av: pessimisten.

Jag. Hatar. Pentago.

2010-10-18 @ 18:53:56
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: Ylwa

Varför skriver du inte att din mamma vann över dej? Räknas jag inte?

2010-10-19 @ 20:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim