Same same, but different.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara
tillsammans med någon som var precis som jag.

Visst, det vore säkert smidigt på ett sätt.
Vi skulle aldrig ha problem med att välja vilken
film vi skulle se eftersom vi båda skulle ÄLSKA
romantiska komedier (gärna med Sandra Bullock).

I bilen skulle det aldrig bli något bråk
om vilken radiokanal vi ville pumpa
på högsta volym, eftersom Lugna Favoriter
skulle vara det självklara valet för oss båda.

Vi skulle aldrig behöva gräla om
vilket godis vi skulle köpa (choklad), eller
om vi skulle skaffa hund eller katt (hund).
För vi skulle tycka precis likadant.

Men hur kul vore det i längden, egentligen?
Om man ständigt var överens om allt
- hur skulle man då kunna utvecklas?
Om man aldrig tyckte, tänkte eller ville olika
saker, hur skulle man då lära sig att kompromissa,
och kanske till och med förändras till det bättre?

Självklart är det ju en fördel om man har NÅGOT gemensamt.
Men jag tror inte att man måste vara överrens på alla
plan för att kunna få ett lyckligt förhållande.

But maybe that's just me.


070-743 46 70

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim