Unulf.

Inatt drömde jag att jag födde barn.
Eller..det var väl inte så mycket ett barn
som ett huvud. Ett litet, dockaktigt huvud.

Själva förlossningen var inte alls så smärtsam
som jag hade räknat med. Obviously.
Jag menar- det var ju som att klämma ut
en tennisboll istället för en vattenmelon.

Hur som helst.

När jag hade fött det lilla barnet huvudet
och höll det i min famn så fick jag
världens starkaste känsla inombords.
Det var som om alla mina moderskänslor
(som jag inte ens visste att jag hade)
slog igång samtidigt.

Jag hade fött ett barn.
Ett livs levande barn som var mitt eget.
Och trots att det inte var mer än ett huvud
så upplevde jag en kärlek till det som jag
aldrig tidigare känt. Det märkliga är att jag
fortfarande kommer ihåg det så tydligt.

Det är en fin känsla.

Nu längtar jag lite mer efter att bli mamma.
Dock så vore det ju trevligt om mina barn
har mer än bara huvuden. Om man får vara kräsen.


Typ såhär såg ungen ut (fast mindre creepy).
Jag döpte den till Unulf. Fråga mig inte varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim