Nostalgigodis.

Som jag skrev igår är David på skotersafari i helgen tillsammans med min pappa och lillebror. När jag och mina syskon var små och fortfarande bodde i Sorsele var safarit en given aktivitet som vi alltid såg fram emot.

Varje år, precis innan vi skulle köra upp på fjället, blev vi nerpackade i skoterkälken alla tre, omslutna av renskinn och vår stora fårfilt. När pappa och mamma hade satt sig på skotern kröp Hampus oftast ner i packutrymmet längst bak i kälken, medan jag och Sandra lade oss på golvet med varsin Brio-påse i näven.

De där Briopåsarna är verkligen nostalgodis, och när jag ser såna i affären tänkter jag alltid på skotersafarit och hur mysigt vi hade det inne i den där kälken. Idag köpte jag en påse, bara för att! Minnen alltså.

Har ni något nostalgigodis? :)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Palle kuling :D

Svar: Ååh, det saknar jag! :D Tillverkas det ens nu för tiden? Har inte sett det på aslänge! :O
Mikaela Israelsson

2013-03-15 @ 14:35:31
Postat av: Ellen

Bygdsiljumklubbor! De där blåa med vitt inuti. De köpte jag alltid när vi var där och åkte slalom.
Och när jag ändå är inne på Bygdsiljum-temat så är det ju massa godis som förknippas med läger där! Typ godisremmar och såna där hårda godisar som är i en sån där tablettkarta om du förstår vad jag menar ^^
Oj, vilken lång kommentar det här blev nu!

Svar: Faktiskt! Det var verkligen tradition att köpa de där klubborna! Men bara i Bygdsiljum, annars köpte jag dem typ aldrig. :P
Ja de rosa godisarna! De var aaawesome! :D
Mikaela Israelsson

2013-03-16 @ 15:06:30
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim