April fools, del 2.

(fortsättning på detta inlägg)

Där stod vi alltså, med en halvt ihopmonterad
GIGANTISK bokhylla utlagd över vardagsrumsgolvet,
skruvar, träplugg och verktygslådor om vartannat, och
nio nyfikna släktingar som ville se hur lägenheten såg ut.

Ja.
Lite dålig planering från vår sida kanske.

Min söta farfar hjälpte dock David med
att montera ihop det sista av bokhyllan, och
vips var det problemet ur världen!
(Den blev jättefin, för övrigt.)

Medan jag sprang runt och panikstädade
så förberedde resten av släkten all
mat som de hade tagit med sig-
tre stycken pajer, massor med sallad,
flera olika sorters bröd samt läsk.

Vi har bara fyra stolar, så de flesta av oss fick sitta
på filtar på golvet och äta, men det var bara mysigt!
Till efterrätt hade farmor gjort en stoooor
chokladtårta som hon pyntat med små söta
dekorationsägg (since it's påsk, you know).

När vi ätit så fick vi paket
(två bäddset, en stor duk och två silver(?)ljusstakar).

Det var verkligen hur kul som helst, och både
jag och David blev glatt överraskade!
Vi tackar och bockar för uppvaktningen, och
vill att ni alla ska veta hur mycket vi tycker om er.

ÄVEN fast ni sjemtar med oss aprillo!


Det gick utmärkt att sitta på golvet.


Massoor med mat!


Farmors fina påsktårta.

(Jag ber om ursäkt för bildkvalitén.
Jag fotade med mobilen.)




Kommentarer
Postat av: Jeanette Karlsson

Har ni flyttat ihop nu? :D

2012-04-03 @ 20:07:02
URL: http://karlssonjeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim